23:59 - 29 Ekim 2005
h.a.z
"mutluluk zevk ve hazdan meydana gelir. insan için evrendeki her şey birer haz objesidir."

şimdi ben de misal yoğun soğuk algınlığıma, baş ağrılarıma, kapalı burun deliklerime ve şişmiş bir boğaza rağmen 5 derecelik bu havada camı sonuna kadar açmış sigara-çay keyfi yapıyorum. hasta oldum diye bu zevkten kendimi mahrum bırakmam aptalca geliyor çünkü. üstteki alıntı da epikür'e aittir. epikür de grip olduğunda sigara içerdi zaten.


hedonizm, çağımızdaki pek marjinal ve asi gençlerin "ye, iç, seviş" düsturuna oturtulmaya çalışılan gariban bir düşünce biçimi ne yazık ki. benim (ve eminim epikür'ün de) "hazcılık" anlayışının yanında pek esamesi okunmaz bu üç eylemin. bunlar zaten insan denen canlı türünün zoraki ihtiyaçları diğer tüm hayvanlar gibi. içgüdüsel ve fiziksel bir ihtiyacı gidermek üzere gerçekleştirilen bir eylemden alınan haz kısıtlıdır. mühim olan "yapmazsan nolucak canım ölür müsün?" denilen ufak hazların yüceliğinde, kaçınılmazlığında. gün içinde ne kadar kötü şeyler yaşansa dahi gece ulaşılan evin huzuru. bilgisayar başında içilen bir sigara, kullanılan bir ocb. earl grey. su. evet su içmek. saçlarımla oynamak. ya da sadece oturmak. oturup bir şeye bakmak, izlemek te mühim değil. rahat bir pozisyonda nefes alıp vermek. bakılan kadrajdaki renkleri görmek. yaşadığını hissetmek. hazlara ulaşabilmenin mutluluğunu genel bir mutluluğa taşıyabilmek. mutluluktan kasıt ta farklı burda. "ay çok mutluyum öpücem" cıvıklığı değil. daha dingin ve daha olgun bir mutluluk.

akvaryuma bakarken kendi sınırlarını çizdiğin bir dünyaya koyuverdiğin balıkların canlı olduklarını görmek. bu daha çok tanrısal bir haz mesela. üstün olma hazzı. bir şeylere yaşam verme hazzı. üç tane balıktan ibaret olsa da doğayı kendi odana hapsedebilme hazzı. doğanın kendisinden korkarım ben zaten, kendi ölçütlerim içinde daha güzeller. hiç estetik ve etik değil ama kesinlikle haz verici. bu yüzden.

hayatın küçük detaylarından mutlu olmak gibi klişe bir amelie'cilik oynamak istemiyorum burda. yaşadığım hazları küçük detaylar olarak görmüyorum çünkü. "evrenreki her obje", epikür'ün dediği gibi. evrenin kendisi aslında. evrende var olmaktan mutlu olma. bir mavi-yeşil algler, bir kafadan bacaklı, bir hamam böceği olarak değil, insan olarak kainatta yerini alma. ve beş duyumuzun el verdiği müddetçe yaşanabilecek her türlü dingin, çiğ olmayan zevki emebilme fırsatı. diyeceğim odur ki hazdan korkmayalım efendim, ona değer verelim, onu bir taviz verme lüksünde görmeyelim. hazdan kaçanlar, korkanlar da zaten pis plazma insanlarıdır. hiç sevmem.

ps: google'dan hedonism görüntülerini aratınca böyle bikinili kızlarla çılgın atan yarmalar, havuzlu mavuzlu lüks residanslar, pahalı içki şişeleri falan çıkıyor. onlar da güzel bak.
 
geven yazdı
yazı linki -


5 yorum:


  • 1:04 ÖÖ, Ekim 30, 2005 - Blogger Ç.

    güzel yazı bu. sonundaki dekonstrüksiyondan arta kalan enkazla kafana vurmak istedim ama. illene bir dalga geçicen yani! "i am bahar," derim bitiririm ben de. oh olsun!

     
  • 1:59 ÖÖ, Ekim 30, 2005 - Blogger geven

    beni seven böyle saçma sonlarımla sevsin şekerim, konsept böyle. "i am bahar" değil, "im bahar" hatta. :)

     
  • 3:39 ÖÖ, Ekim 30, 2005 - Blogger Ç.

    konseptmiş. resim yaparken suyu üstüne dökmekle aynı şey yazarken yaptığın bir nevi.

    ama tabii sanat sanat için bile olmayabilir. nihil nihil gezelim. eleştirel "meslek" hastalığım kurusun... ahhh! ahhh!

     
  • 12:41 ÖÖ, Ekim 31, 2005 - Blogger geven

    ben okuyucuyu sıkıcı cümlelerimle uyutup sonunda da "hadi bitti" dercesine ayıltıp böyle yani.. bu şekilde.. kötü bir niyetim yoktu. ne yaptıysam sanat için yaptım.

     
  • 9:53 ÖS, Aralık 29, 2005 - Anonymous Adsız

    Şimdi bu hedonism le ilgili Skunk Anansie'nin de bir parçası war ki aslında şarkı da tam da bu başlarda anlattıın içgüdüsel ve fiziksel hazların doyurulmasıyla bu işin olmayacağını anlatmaya çalışır (anlayana tabi). Just because you feel good doesn't make you right, hay benim billur sesli lezbiyenim ne de güsel söylemiş o şarkıyı dur bi açıp şu şarkının zevkine varayım...