03:17 - 05 Mayıs 2006
kabuk
şopar aeternus'ta üçüncü döneme girdik.

yarasa, iskelet derken yeni tema kabuk oldu. şu yukarıda gördüğünüz garip şey benim yıllardır aklımda yer etmiş ve işin enteresanı nereden yer ettiğini de bilmediğim hemi kayasal hemi sürüngensel (hemi-hemi kalıbı ne güzeldir ya) garip bir şeydir. kabuk gibi bir şey işte, kurcalamayın.

bu görünüm daha bir duru, daha bir aydınlık sanki. içim bayılmıştı çünkü, iyi oldu. yine de yorumları esirgemeyin siz. kapı önü (shoutbox) sakinlerini de yersiz yurtsuz bıraktım evet. ama içim kan ağladı. ya da ağlamadı. kutudur en nihayetinde. bilmiyorum. isteyen her türlü iletişir ne de olsa. iletişim mühim.

öyle işte. kabuk!
 
geven yazdı
yazı linki -


20 yorum:


  • 5:41 ÖÖ, Mayıs 05, 2006 - Blogger oky

    ekran kalibrasyonumdan mıdır nedir, bilemedim, ancak metin arkaplanı (pattern olan değil) rengi bana biraz rahatsız edici geldi. yani milyon tane renk varken, daha iyisi seçilebilirdi diye düşündüm.

    bunun haricinde karanlık arkaplanın yok olması sevindirici. evet, zor olsa ben de kabul ettim ki karanlık arkafon - aydınlık font sentezi gözleri çok yoruyor.

    ve bir de justify kullanımı git gide artıyor, aslında güzel bir şey ama kullanılan font ciddi bir rol üsleniyor bu durumda. font tercihini belki gözden geçirebilirsin.

    ama değişiklik çok iyi geldi.
    güle güle kullanınınınız

     
  • 5:43 ÖÖ, Mayıs 05, 2006 - Blogger oky

    sonradan dikkatimi çeken 2 şey var:

    1. yorumlar bold yakışmıyor bence.
    2. header'a anasayfa linki verilebilir.

     
  • 10:14 ÖÖ, Mayıs 05, 2006 - Blogger vintage biscuit

    eski daha güzeldiiiii ...hatta bu blogun dikkatimi çekme sebebi o koltuktaki insan evladi ve etrafinda ki şeylerdi :)))

     
  • 10:27 ÖÖ, Mayıs 05, 2006 - Blogger doli incapax

    bugünleri de mi görecektik... zaten kapının önündeydik, şimdi hepten kapı dışarı edildik demek!
    güzel olmuş ama, ben çok beğendim :)

     
  • 6:00 ÖS, Mayıs 05, 2006 - Blogger Shaman

    Hayırlı olsun... (nam-ı diğer pArAnoid)

     
  • 11:30 ÖS, Mayıs 05, 2006 - Blogger Ç.

    ben de bu rengi sevmedim. oky doğru demiş.

    devlet dairesi rengi tam. başka bir renk kullansan daha güzel olabilir.

    font da arial sanırım, benim aram hiç iyi olmadı nedense arial ile.

    gayet temiz ve düzenli duruyor genel olarak ama bir şey eksik gibi. anlamadım nedendir...

    o sayaç gitmemiş bir de bu tasarıma.

     
  • 12:45 ÖÖ, Mayıs 06, 2006 - Blogger ttku

    10 üzerinden 5,
    olmadı şopar olmadı!

     
  • 1:18 ÖÖ, Mayıs 06, 2006 - Blogger geven

    ağlarım bak. template beğendiremiyoruz. ne güzel işte ben çok beğenmiştim halbuki. siz eleştirince ben de rahatsız oldum şimdi.

    arka plan rengi için epey düşünmüştüm, ne çok karanlık, ne de çok aydınlık bir şey istiyordum. kızıl renklere kaydı gönlüm birden ne bileyim. değiştiririm belki başka bir renk te denerim yarın.

    template daraldığı için kullanılacak fontlar kısıtlıydı, yoksa beş kelimede bir satır atlıyor diğer fontlarda. en okunaklısı ve box ebatıyla orantılısı da arialdı. o yüzden.

    o koltuklu header çok karışıktı ve doluydu ama, artık istemiyorum ben öyle, basitleşsin istesin görünüm.

    sayaç, yorumların bold olması, ıvır zıvır değişecek onlar zaten, her şeyini ayarlayamadım henüz. vakit yetmemişti dün gece.

    2 saatte hazırlanan template için 5 puan iyi bence, değiştircem zaten biraz ya tamam. (yavaş yavaş pes ediyorum gibi)

    herkese yorumlar için teşekkür.

    son olarak, bayan ç. sensin devlet dairesi rengi!!

     
  • 3:18 ÖÖ, Mayıs 06, 2006 - Blogger oky

    efenim, biz sevgili okurlarınızın gözlerini er ya da geç bozmak gibi idealler peşinde koşuyorsunuz anlaşılan. devlet dairesi rengi gitmiş ama çubuklu metin arkaplanı gelmiş. zaten arial dediğimiz sıkışık bi font (justify problemi de bu yüzden zaten), bir de üzerine dikkat dağıtan arkaplan gelince (üzerine dedim ama arkasına olmalıydı o) hepten karambol olmuş. ayrıca header'ın eski renkte kalması çok sırıtmış. evet biz türk halkına bir şey beğendirmek çok zor diye bir şey yoktur, imkansıza vakit yetmez?

     
  • 3:47 ÖÖ, Mayıs 06, 2006 - Blogger geven

    yok ben halen deneme-yanılma safhasında takılıyorum zaten şu anda oky bey. yirmi dakikalık geçici template'i bile affetmeyen siz türk halkına en iyisinin layık olduğunu bir kez daha anladım. şu anda milli beraberlik duyguları içerisinde ağlıyorum desem.. evet desem bunu.

    güzelim blogun sağlığıyla oynayıp yoğun bakıma soktum. ben bu başımı nerelere vursam nasıl etsem ki şimdi. bu template değişikliği denize açılmak gibi bişey zaten. geri de dönülmüyor, kaldım öyle.

    şimdi bir listelersek:
    -kabuklu header yeniden yapılacak.
    -çizgili arkaplan yine en arkaya geçip bir ön arkaplana başka renk bulunacak. (bu cümle yeniden yazılacak.)
    -arial yerine başka font kullanılacak, gerekirse justify kaldırılacak.
    -comment fontu, counter rengi gibi ayrıntılarla son bir cila atılacak.
    -en sonunda güzel olacak bu blog, türk halkının göz sağlığıyla oynamayacak. söz veriyorum buradan.

     
  • 11:07 ÖS, Mayıs 06, 2006 - Blogger geven

    oldu gibi bu sefer. daha fazla uğraşmiycam zaten. içime sindi bu hali.

    (comment'ler hala bold ama, çözemedim onu bi türlü. yardım istiyorum.)

     
  • 1:43 ÖÖ, Mayıs 07, 2006 - Blogger Ç.

    abi, duvarkağıdı döşeme buraya. cidden şaşı oldum ekrana bakarken. optik oyun yapıyor.

     
  • 2:41 ÖÖ, Mayıs 07, 2006 - Blogger oky

    bak bu sefer olmuş, eline sağlık.
    zamanla aklına estikçe bikaç ufak değişiklik daha yaparsın zaten.
    bu arada kodlarını incelemedim ancak gözüme çarptı: bak ilk yorumun zamanı inceyken nickle birlikte kalınlaşmış. sanıyorum nick'i temsil eden o dolar işaretli tag'in önüne < b > açtın ancak kapamayı unuttun veya çokd aha sonra bi yerde kapadın.

     
  • 3:05 ÖÖ, Mayıs 07, 2006 - Blogger geven

    oky, dediğin gibiymiş aynen. tek bir "/" yüzündenmiş commentlerdeki sorun. halloldu şimdi saol.

    ç hanım, çözünürlüğünüz karınca duası gibi olduğu için kenarlar fazla gözüküyo sizde. ama öyle optik oyunlar yapacak kadar yer kaplamıyo arka plan. güzel bi pattern bulursam değiştirmeyi düşünüyorum zaten. kalsın şimdilik böyle.

     
  • 6:42 ÖÖ, Mayıs 07, 2006 - Blogger oky

    fontlar değişmiş, değişince justfiy de oturmuş, oh oh

     
  • 12:56 ÖS, Mayıs 07, 2006 - Blogger ttku

    Sanki devamlı kendi evinden internete giren birisi, internet kafeden msn'e girmiş, gözümüzün alıştığı font'u değişmiş yerine siyah, default arial gelmiş gibi.

    - georgia kalın ve italik.

     
  • 4:09 ÖS, Mayıs 07, 2006 - Blogger Murat Artan

    güzel olmuş güzel, ben beğendim.

     
  • 10:10 ÖS, Mayıs 07, 2006 - Blogger Shaman

    Güsel olmuş ama ileri derecede miyop ve astigmat sahibi bi insan olarak maalesef benim gözlerim bu koyu fonta beyaz renkli yazıyı kaldıramadı, dördüncü döneme girince haber ver demekten başka bişey gelmio elimden üzülerek :(

     
  • 12:18 ÖÖ, Mayıs 08, 2006 - Anonymous Adsız

    muzlu sıcak çikolata kıvamında olmuş.. mis gibi.. gawain'e selam eder babanesinin ellerinden öperim..

    teşekkür ederim..

     
  • 10:30 ÖÖ, Mayıs 08, 2006 - Blogger AluminyumFolyo

    güzel olmuş güzel...